dimecres, 8 de desembre del 2010

descobrint andorra de mans de la sara-maria

Quan vaig anar a Vinaròs, abans de tornar vàrem estar a Barcelona, i allà vaig descobrir que na Sara-maria és d'Andorra (esper no haver-me colat).

Avui he estat fent barres de torró i després he començat amb els codonys per fer codonyat. Quan he comentat al facebook, que els codonys eren súperhipermega aromàtics i que ferien un bon codonyat, sa madona m'ha deixat caure que ella havia de fer allioli amb el codony i que era ben bo.
Jo li som demanat "explicacions" i també he cercat la recepta per el google, així que aquest és el resultat

ALLIOLI DE CODONY

Ingredients:
  • dos codonys madurs
  • alls
  • oli
  • sal
Elaboració:
Bollir els codonys sense els pinyols amb aigua i sal.
Refredar-los i escorrir-los.
Quan són freds, juntar-los amb els alls que volguem un pessic de sal i un bon raig d'oli.




Donar-li marxa i anar afegint oli per acabar de muntar l'allioli.
Jo som guardat l'allioli que ha sobrat dins un pot a la geler, com que no duu ou, aguantarà bé fins la propera vegada que en menji.


 
PS: crec que l'he deixat un poc fluix d'all, però amb el pollastre frit i les patates ha estat ben bo.

4 comentaris:

Sara Maria ha dit...

Mig encertat, jo sóc nascuda a Barcelona, però la meva família ve d'aquelles terres passant abans per la Seu, Civís i Salàs.
Jo hi he posat una cabeça d'alls sensera... És que m'agrada molt!!!

starbase ha dit...

Boníssim, jo no l'he fet mai (allioli de poma sí, però).
El tastarè :)

xisco ha dit...

de poma... mmmmmmm starbase aquest serà el proper que faré per tastar-lo

Massitet ha dit...

Hola!!!
DOncs mira, jo estic com l'Starbase: no n'he fet mai de codony. Però també estic com tu: no n'he et mai de poma!

Déu meu senyor! SI ni ha de coses per aprendre i fer sense sortir de casa!!

Salut, bonic!

P.S.: Vaig a llegir-me el post de la matança, que encara el tinc pendent!