dimecres, 6 de gener del 2010

Quan vaig llegir



como agua para chocolate, vaig tenir ganes de fer es tortell de reis que feia na tita. I es primer any que vaig estar a sa botiga, els vaig provar de fer i me varen encantar!

Ahir quan vaig voler agafar es llibre per fer sa recepta un altre any més, no vaig tenir collons de trobar-lo a cap de ses prestatgeries, rebosts i taules de ca nostra. Vaig quedar fotut!
Però... li vaig demanar a na Xesca mem si no tenia es llibre, i me va dir que no, però que per internet sortia, i jo que no ho havia trobat ja cercava una altra recepta quan ella m'enganxa un enllaç en es messenger i allà estava: ROSCA DE REYES receta de tita.
Vaig fer un pastó però com surten grossos, vaig fer dos tortells, un per na xesca i un per jo.
No li he fet cap foto, però tenc sa de l'any passat. així que aqui va sa recepta per no haver-la de cercar pus mai, i un post ben dolç per començar s'any!

Ingredients:
  • 8 ous
  • 300 gr de mantega
  • 300 gr de sucre
  • 30 gr de llevadura de forn
  • 300 gr de llet
  • 2 cd d'aigua de flor de taronger
  • 1500 gr de farina fluixa
  • fruita confitada, un poc de brillo i sucre blanquet.
  • una fava seca i un munyequet.
Elaboració:
S'elaboració tradicional és molt llarga de fer, jo l'he simplificada. Supòs que si la fés ben feta tendria una altra textura, però així no queda malamanet.
Mesclar tots els líquids i després afegir-hi sa farina.
Deixar tovar i dónar-li forma, amagar-hi una fava i un munyequet.
Decorar-lo amb es carabassat i deixar tovar tot es vespre.
Coure 20' a 160º.
Posar el brillo i després es sucre blanc granulat.

4 comentaris:

Francesc ha dit...

Benvolgut Xisco, l'Oreto i jo ens hem quedat amb una gola de pam pels teus tortells. Quina cosa més bona!!! Haurem de pensar a posar un tren entre València i Mallorca ja. Salutacions i gràcies per la recepta.
P.S. El llibre és molt bo, però la pel·lícula no es queda darrere. És una de les meues preferides. La veig a cada cert temps.

Chis ha dit...

melassa puuuuta!!! i encara no han sortit ni les faves ni els munyequets....mem si de tan bo que era me l'haure fotut amb el "farciment"??

xisco ha dit...

jijii, un tren per devall s'aigua... això li haurem de demanar en en Matas que ell els sap fer molt bé.

Chis jo tenc la mitat des meu congelat, i ara me'n fotria un bon tall

Belen ha dit...

qunes llepoleries mes bones que fas...com diriaFrancesc pecatorum maximum