dimarts, 20 d’abril del 2010

no sé per què tenc tanta xerrera...

però crec que és de mejar llengua amb tàperes.
Si fa un any, m'haguessín dit sa llengua amb tàperes era tan bona no m'ho hagués cregut, de fet quan les vaig comprar per primera vegada l'any pasat, les vaig haver de tirar de s'oi que me feia just tocar-les.
Als que no les heu tastat, només vos diré que ho heu de fer i que quedareu meravellats amb sa textura i es gust.

LLENGUA AMB TÀPERES

 Ingredients:
  • 4 llengües
  • 1 pot de tàperes
  • 1 ceba
  • 2 tomàtigues
  • oli, sal, pebre bo, all, llorer i ametlles torrades.
Elaboració:
Bollir les llengües amb una cabeça d'alls i unes fulles de llorer, fins que siguin cuites. (Si ho feis amb una olla exprés amb 22 minutets queden estupendes, en canvi si ho feis amb una olla de les de sempre, seran unes tres hores, i haureu d'anar afegint aigua a cada punt.)
Quan són cuites, les treim de s'olla i reservam es brou.
Pelam les llengues i les tallam en curt, fent tallades de sa gruixa d'una moneda d'euro més o manco.
Començar el sofregit amb la ceba capolada i quan hagi tret s'aigua afegir-hi sa tomàtiga, deixar que faci xup-xup.
Treure mig pot de tàperes des suc, i capolar-les amb un ganivet, afegir-ho al sofregit.
Incorporar-hi ses tallades de llengüa i remenar-ho tot un minutet.
Afegir el brou de ses llengos fins que tapi sa carn i deixar coure 15 minutets a foc fluix.
Dins es murter, picar es bessons d'ametlla torrats, (pentura uns 100gr de bessons) i afegir-ho a sa greixonera amb la resta de tàperes, (aquesta vegada senceres).
Tastar i rectificar de sal.
Si les voleu acompanyar amb unes patates fregides a cantons ja serà l'hòstia puta!

2 comentaris:

xisco ha dit...

me sap greu no tenir cap foto per publicar, però vaig anar de cul mentres preparava sa fira...

Francesc ha dit...

M'ha fet moltes ganes de preparar aquestes llengües. Saps què, una tieta meua de València preparava una recepta de "llengua a l'escarlata" que era com un embotit fet de llengua i era boníssima. El que passa és que la vaig perdre, la recepta, i ara no recorde com es preparava. Si la trobe, ja te l'enviaré. Salutacions