dijous, 5 de juny del 2008

Duqueses de peix


Pasta:
  • 230 gr de saïm
  • 4 ous
  • 230 gr de suc de taronja
  • 75 gr de sucre
  • 1 polsim de sal
  • 20 gr de llevadura de pa
  • 900 gr de farina
Farcit:
  • 1 rap de kilo net
  • 1 ceba novella i grossa
  • 80 gr de mantega
  • 80 gr de farina
  • 1 l de llet
  • 4 vermells d'ou
  • nou moscada
  • sal i pebre bo
Elaboració:
pastar els ingredients de la pasta i deixar reposar una estona. Tallar la ceba petita, sofregir-la amb sa mantega i afegir-hi sa sal. Afegir sa llet, i es peix, que abans ja hem bollit i fet miques, sense espina ni pell. Salpebrar i omplir ses terrinetes forrades amb sa pasta anterior. Coure 25' a 180º.

2 comentaris:

Francesc ha dit...

Caram, quina pinta que fan aquestes "Duqueses". Una pregunta: si en comptes de sofregir la ceba amb mantega ho fem amb oli d'oliva, en canviaria molt el sabor? És que sóc més de l'oli que de la mantega, jo. Gràcies.
P.S. Al meu poble també en diem "fraules" a les "fraules", quina gràcia, no? No sabia que a Mallorca també s'anomenaven així. Tinc una veïna que és d'aquestes de "tot ecològic" que té uns quants cossiols plantats de fraules i en fa uns pastissos... de llepar-se'n els dits. Salutacions.
Per cert, t'he fet un enllaç directe des del meu bloc dins del "Llibre de Sent Soví del Segle XXI". Salutacions

xisco ha dit...

home... si vols fer sa beixamel amb oli, si ho pots fer, però a jo no m'agrada sa beixamel amb oli d'oliva.