dijous, 27 de gener del 2011

Ja ho diuen...

hi ha dues classes de persones en aquest món, les que quan plou es queden a casa i les que se'n van a ca sa padrina a cercar taronges, tarongetes i un bon xop.

Ara que he recuperat la mobilitat i la sensibilitat als dits de la fredor que m'ha entrat quan he anat a Cas retxer a collir la fruita dels taronger i els mandariners, per fer-me el sopar i també per provar de fer una conserva... contaré un parell de coses.

La veritat és que m'agrada que plogui, aquesta oloreta que hi ha al poble de terra banyada, els arbres brillen nets de pols, als carrers hi ha bassiots on pots esquitxar a la gent quan passes amb el cotxo per damunt..., i sobre tot m'agrada quan estires una taronja o mandarina i te cauen les gotetes de les fulles a causa del moviment de rebot que fa l'arbre, és una sensació refrescant, tot i que no faci calor, ho trob agradable....

Crec que podriem fer un menú monogràfic sobre les taronges, elaborat i amb uns bon contrastos en lo referent a gustos, textures i temperatures... però aquesta classe de cuina tot i trobar-la interesant qualque vegada, no és la que m'agrada.

Posaré la recepta que me va donar n'Inés després d'una classe de ball de bot,  i que tot i arrufar el nas quan me la deia... després de provar-la la vaig trobar boníssima.. i després d'aquesta una prova que he fet amb unes mandarines per fer un curd.

RECEPTA DE N'INÉS

AMANIDA DE TARONGES AMB TONYINA I GRELL

Ingredients:
  • 3 Taronges dolces
  • 1 llauna de tonyina
  • 1 grell
  • pebre bo
Elaboració:

Fàcil i senzilla. Pelar les taronges i tallar-les a daus. Escorrer la tonyina. Tallar el blanc dels grells. Mesclar-ho tot i afegir-hi pebre bo al gust.
Jo avui no tenia ni tonyina ni grell a casa, i li he posat una llauna de sardines i també ha estat ben bo.


Aquesta idea l'he vista al blog del taller de cuina,  però la recepta que he fet és la que me va donar na Rachel per el lemon curd, però he substituit la llimona per suc de mandarina i sa sucre que tampoc en tenia de blanc (ostres es que hem d'anar a comprar, que hi anam els dissabtes) li he posat roig.

MANDARINE CURD

Ingredients 1:
  • 167 gr d'ou (3 ous grossos)
  • 100 gr de sucre
Ingredients 2:
  • 133 gr de suc de mandarina
  • 250 gr de mantega
  • 100 gr de sucre
Elaboració:
 
Posar al foc el segon grup d'ingredients.

Mentres es fon, mesclar els ingredients del primer grup, ha de quedar com una crema.

Quan s'ha fós, deixar-ho refredar un poc, i mesclar les dues parts.

Després seure a foc suau o al bany maria, i coure fins que agafi la consistència de crema.

Empotar o emplear.




4 comentaris:

starbase ha dit...

Uau, quin parell de receptes.

La primera m'ha encuriosit moltíssim i espero tastar-la ben aviat perque més senzilla no pot ser. Apta per a carmanyola total!!

I el curd, doncs ja em costarà més perque quasi mai em poso a fer postres. Però de fet no soc gran amant dels àcids així que quan en faci un mirarè si tinc mandarines a mà :)

xisco ha dit...

el curd ha quedat bo... però el curd per ser curd,ha de ser àcid... li vaig demanar consell a na rachel, i m'ho ha demanat als pastissers anglessos, m'han dit que li afegexi una llimona sucada per cada 4 0 5 mandarines, o que ho faci amb mandarines agres, que també en tenim moltes..
i s'amanida, jo moltes vegades me l'enduc per berenar a s'escola.

aceberebeca ha dit...

Cert.... les duu a classe per berenar. :)

Anònim ha dit...

jajaja, no sabia que tenies s'amanida per aqui. així m'agrada, a més d'un li agradarà. només volia fer l'incís (pels qui segueixin al peu de la lletra la recepta) que jo no hi pos pebre bo (però ja que tu li has posat també ho tastaré). sols els 3 ingredients (taronja, tonyina a,b l'oli mateix, i el grell) remenat i a la boca! boníssimmm i sa!
cadascú que faci combinacions del plat, com vulgui, i que ho comenti!
muaaaaaaak rei

INES