divendres, 9 de novembre del 2007

coques de patata

Sempre m'han agradat
molt ses coques de patata i ses de matafaluga, però mai les he sabut fer, i cada vegada que les provava de fer, era una decepció. Així que vaig pensar que per nadal, les havia de dominar, perque se'n mengen moltes, i vaig començar a trescar per sa biblioteca, per internet, i per ses madones, fins que vaig tenir devers 20 receptes diferents, i vaig mirar més o manco com fer una mitja de ses receptes que tenia, i després d'una setmana de tudar pasta, i temps, vaig conseguir una recepta bastant acceptable. És aquesta.

COQUES DE PATATA
400 gr de patata
300 gr de sucre
250 gr de llet
100 gr de saïm
40 gr de llevat
3 ous
*una copeta d'anís
*100 gr de matafaluga
1000 gr de farina de força

Lo primer que faig és fondre sa llevadura amb sa llet, i afegir-hi farina de força, fins que faci unabolleta, i ho faig tovar.Després faig bollir ses patates amb pell, fins que són ben cuites, les pal i les pas per es pasa-purés.


Al puré li afegeixc el sucre, es saïm, i els ous, i ho mescl, quan està tot ben mesclat, li afegeixc es llevat, que ja ha d'haver tovat, fins a doblar el seu tamany.Afegir la farina que falti, per completar el kilo, i pastar-ho una bona estona, deixar-ho reposar tapat amb un film.

Per fer ses de llavors, substituiexc part de sa llet, per anís dolç, però li pos s'anís no en es llevat, sinó a sa mescla des sucre, amb s'ou i el saïm.També en aquest moment, és quan li pos sa matafaluga. i després ho faig exactament igual que ses de patata.
Després de que hagi pujat, li fot un cop, per fer-la baixar i la faig porcions. Si han de ser individuals, les faig de 80 gr, però per ses de nadal, les faig de 250 gr. Les pos a una llauna amb paper de cuina, i ben separades perque puguin crèixer i no es besin, han de tovar tot es vespre, per poder courer-les es matí.


Una cosa molt important si les feim de 250 gr, és picar-les amb una agulla de fer calça gruixadeta. Amb un troç de paper de cuina, la freg d'oli de girasol, i les forat, amb una picada al mig n'hi ha prou, això serveix perque entri sa calentor, i no quedin crues.

Després s'han de coure, el meu forn és d'aire, per lo tant amb el forn ben fret, les pos uns 20 minuts a 140 graus, però si el vostre forn, no és de vent, a 160 graus li anirà bé. Quan estan a punt de treure, fan una oloreta, que jo m'he de controlar per no foter-me-les totes.


I encara no les havia posat a sa taula ben colocadetes a ses palanganes, que ja me n'han demanat, i no els hi he pogut fer una foto quan hi eren totes, així que... aqui deix sa foto incompleta. Si les feis, segur que vos sortiran, són molt bones de fer i surten molt bones.


1 comentari:

LA COCINA DE KARLSSON ha dit...

aquesta també cau!!!! :D