dimarts, 9 de novembre del 2010

sa primera vegada que en vaig fer

va ser un vertader desastre, no sé per quin motiu, el sucre després d'estar damunt la poma s'escorria i vaig fer una llarada digna de la pitjor pastisseria del món.

Però s'atraca el meu aniversari, i volia fer un pastís italià que quan vaig estar d'intercanvi, me va encantar, com que no sabia el nom, no podia cercar la recepta, i ara que per fi vaig descobrir com era el nom, no he trobat ricotta a cap botiga per fer-ne.
Així que el cap m'ha començat a voltar, no sé que fer, podria fer les galletes de jingebre, però les vaig fer l'any passat, i m'han vengut al cap les pomes caramelitzades, així que he anat al blog de na maria lunarillos, i he mirat la recepta, i com que l'he trobat factible, és la que he empleat de model, ara vos la cont.

He fet la prova, he anat a l'eroski i he comprat un tub de colorant vermell, bé en realitat hi venen 3 colors, groc, blau i vermell... però les del ram són vermelles, i com que el meu cor també ho és, he empleat el vermell.


POMES CARAMELITZADES

Ingredients:
  • pomes
  • sucre
  • colorants
  • broquetes
Elaboració:
Treure la coeta a les pomes, fer-les netes i reservar-les.
Seure el sucre a foc fluix i anar remenant.
Quan sigui de color daurat, aturar el foc, i afegir-hi el colorant, remenar.
Mentres el caramel·lo es cou, clavarem una broqueta a cada poma.



Amb l'ajuda d'aquesta broqueta, passarem la poma per el caramel·lo i les deixarem damunt una superfície on sigui fàcil desenganxar-les.


Jo he pensat que cercaré pometes petites, i després les embolicaré amb celofan, o alguna cosa així per fer un poc de presentació.

6 comentaris:

starbase ha dit...

Ostres Xisco, aquesta sí que m'arriba bén bé a la memoria de la infància. A les fires, on mai me les compraven!!

Un regal preciós!

xisco ha dit...

a jo tampoc me les compraven per què eren molt cares, però un cotó de sucre si que m'arribava!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hola Xisco!!! que bones aquestes pomes, em recorden a la meva infantesa!!! una abraçada

Francesc ha dit...

Jo de ben petit també en menjava!!! Que en fa, d'anys!!! T'han eixit molt abellidores, Xisquet.

HELENA ha dit...

Estimat, les teues pomes me les menjaria sanseretes!!!
Tenen molt bona pinta, ets un aristasso!!!!

La Taula d'en Bernat ha dit...

Quina pensada més bona!
Piruletes gegants per celebrar l'aniversari amb els amics!!!
M'anoto la idea!