dimarts, 2 de novembre del 2010

m'he enamorat

del gust que els pixacans han deixat a l'arròs.

Així que sense més dilacions, em dedicaré a transmetre de la forma més clara i senzilla el procés d'elaboració d'aquest meravellós sopar.

Per començar haurem d'anar a la garriga a cercar bolets, i trobar pixacans i esclatasangs.
Quan les tenguemm eks haurem de rentar, els pixacans es renten, treient-li la cutícula superior, i la esponja inferior, la cama també li podem treure i la copa la tallam a tires, reservam. Els esclatasangs els rentam amb un pedaç humit i els hi tallam es capoll, reservam.

ARRÒS SEC DE PIXACANS

Ingredients:
  • Arròs illa de riu
  • 1 ceba petita
  • pixacans
  • all i julivert
  • brou
Elaboració:
Tallar la ceba petitona.
A la pella calenta, afegir un roi d'oli i li incorporarem els pixacan
s i els saltarem una estona,
afegirem la ceba i deixarem
coure uns 5 minutets a foc fluix.
Quan sigui cuit, afegir un tassonet d'arròs i remenar-ho dos minutets, passat aquest temps, afegir el brou calent així com l'hagis de menester, afegir el picadillo i acabar de coure.




POLLASTRA AMB ESCLATASANGS




Ingredients:
  • pollastre
  • esclatasangs
Elaboració:
Tallar el pollastre a tires i salpebrar.
Encalentir una paella amb un roiet d'oli i quan sigui ben calent, abocar-hi el pollastre i torrar-lo. Una vegada cuit, treurer-lo dins un plat.
Dins aquesta pella torrar els esclatasangs amb un poc de sal, pebre bo i oli d'oliva.

Per acabar, fer-te un súperhípermegaplat combinant tot això.

3 comentaris:

Massitet ha dit...

Uola!
Quin platarro més bo, no? M'agrada el trio que has muntat!
Només una pregunta tècnica: que són els pixacans? UN tipus de bolet???
T'ha agradat el Illa de Riu, eh???

Besets bonico!!!

xisco ha dit...

hola josep àngel, m'alegra que em facis aquesta pregunta...

El pixaca és el nom que reb a mallorca el boletus ferrugineus, com podràs comprovar en aquest enllaç http://bolets.uib.es/cat/bolet/7468.html
és d'un color grogós i no fa mengera, però a les jornades micològiques de l'any pasat, ja varen dir que era molt bo, i jo hi vaig fer aquest arròs, que per cert és bonissim, tant l'illa de riu com l'arròs sec que vaig sopar. Aquí a mallorca, casi ningú els menja, ara jo faré collita dels exemplars joves, i els rentaré i congelaré a tires. per cert és fàcil diferenciar-ne les races tòxiques, quan els hi espitges la esponaja amb el dit, canvia a un color blavós. crec que queda respost.

starbase ha dit...

Bravo Xisco, m'agraden els dos plats. Però si m'haig de quedar em quedo amb l'arròs... ufffff :)