dimecres, 2 de juliol del 2008

horchata se escribe con h o sin h?...

con h porque sino seria horcata...
bé, després d'aquesta pixada fora de test... anem per feina.
Ma mare i mon pare, son anats aquest cap de setmana a València amb es meu cosinet per jugar contra es campions de futbol 7 de valencia, ells son els campions de mallorca.
I com que sempre remug de que no me duen res, m'han duit una bossa de xufes.... és un bon regal si t'agrada l'orxata.. jo no en sóc gaire d'ella, però l'he preparat i l'he trobat més gustosa que sa comprada... serà perque l'he feta jo?
INGREDIENTS:
  • 250 gr de xufes
  • aigua
  • sucre
  • 1000 gr d'aigua
ELABORACIÓ:
Posar en remull ses xufes devers 8 hores. fer-les ben netes i triturar-les mentres se'ls hi afegeix un litre d'aigua. Colar-ho amb un bon colador de peix i afegir sucre a gust, jo n'hi he posat 300 gr per litre d'aigua. Deixar refredar un parell d'hores.

4 comentaris:

Francesc ha dit...

Aquesta recepta d'orxata està molt bé. A casa, quan era petit, en féiem així: posàvem les xufes en aigua durant unes hores, les féiem ben netes i les trituràvem, tot afegint aigua mineral per tal que no fera gust d'aixeta. Després la colàvem amb un colador de tela. Pel que fa al sucre... segons gustos. Ves-hi amb compte que l'orxata feta així és molt més gustosa però "estreny" i, després, costa d'anar al bany. ;)

xisco ha dit...

ho tendré present...

Chis ha dit...

Ratolí, l'orxata va amb h o sense depenent d'on la facis. Si la fas a espanya és amb h.

xisco ha dit...

menos mal que te tenc a tu