dissabte, 11 de desembre del 2010

he decidit posar en pràctica

una recepta que me donaren a ses matances s'altre dia. Tothom havia de dur un dolç, i en nofre i jo vàrem fer un motlle amb crema de torró i sa madona de ses voltes va fer uns nevaditos molt curiosos, eren petitons, completament blancs i bastant bons. Jo vaig demanar sa recepta i aquest és la que mos va donar:

NEVADITOS DE SES VOLTES
Ingredients:
  • 500 gr d'oli
  • 250 gr de vi blanc
  • 5 sobres de gasificant*
  • 1000 gr de farina fluixa
Però tot i trobar-los boníssims, he canviat un poc la recepta, els canvis són mínims, només he canviat el tipus de greix i el tipus de vi, així que la recepta que jo he fet és la següent:

NEVADITOS DE CAN XISCO


Ingredients:
  • 500 gr de saïm
  • 250 gr de Xerez
  • 5 sobres de gasificant*
  • 1000 gr de farina fluixa
Elaboració:


 Mesclar tots els líquids, això no vol dir fondre el saïm, però hem de mirar de tenir-lo en pomada, i fer tot lo possible per incorporar-ho amb el vi.
Per altre banda, mesclar la farina amb els sobres gasificants.
Juntar-ho tot i mesclar-ho bé.


 

Escampar farina damunt la taula i amb un corró aprimar-la com si fessim crespells, deixarem la pasta amb una gruixa de mig centímetre més o manco.
Amb un tassonet els hi donarem forma i els anirem posant damunt la llauna.


Els enfornarem amb el forn calent a 180 º durant mitja hora,  han de tenir coloret quan els treguem.
Quan siguin fred, passar-los per sucre en pols.

PS: jo he divit entre 5 les quantitats, així no corr el risc de menjar-ne massa!.


*gasificant: només els he trobat en es mercadona, jo cont 1 unitat per cada parell (blanc i lila)